از گریپ فروت خشک برای در مان سریع یبوست استفاده نمایید

مطالعه ای که اثرات مصرف 100 درصد آب گریپ فروت را بر عملکرد عروقی در زنان بررسی کرد، گزارش داد که مصرف آن در مقایسه با یک نوشیدنی شاهد منجر به سفتی عروق کمتری می شود.

افزایش سفتی شریان در درجه اول نتیجه افزایش سن است و با افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی، از جمله حمله قلبی و سکته مغزی مرتبط است.

گریپ فروت خشک جزو میوه هایی ی باشد از میزان بالایی ویتامین سی برخوردار است.

گریپ فروت

این مطالعه تصادفی کنترل شده متقاطع که در اصل در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، شامل 48 زن یائسه 50 تا 65 ساله بود.

این زنان روزانه 340 میلی‌لیتر (تقریباً 11.3 اونس) آب گریپ فروت 100 درصد یا نوشیدنی کنترلی مصرف کردند که با آب گریپ فروت از نظر قند، کالری و بیشتر ویتامین‌ها و مواد معدنی مطابقت داشت، اما حاوی نارینگین، پلی فنول اولیه در آب گریپ فروت نبود.

نوشیدنی ها به مدت شش ماه مصرف شدند و پس از آن یک دوره استراحت دو ماهه قبل از مصرف نوشیدنی مخالف برای شرکت کنندگان برای شش ماه دیگر انجام شد.

زنان در طول مطالعه از رژیم غذایی معمولی خود استفاده کردند اما مصرف سایر مرکبات و مواد غذایی حاوی پلی فنل بالا مانند چای، کاکائو و شراب را محدود کردند.

پس از مصرف 100 درصد آب گریپ فروت، اندازه گیری شریان ها نشان داد که در مقایسه با نوشیدنی شاهد سفت تر هستند، که 100 درصد آب گریپ فروت را با اثرات مثبت بر سلامت عروق مرتبط می کند.

مصرف 100% آب گریپ فروت بر کل انرژی (کالری) دریافتی، وزن بدن، متابولیسم گلوکز یا مقاومت به انسولین تأثیر منفی نداشت.

یک تجزیه و تحلیل اخیر بر روی نمونه‌های خون زیرمجموعه‌ای از زنان در این مطالعه نشان داد که مصرف 100٪ آب گریپ فروت بر بیان ژن‌ها و پروتئین‌های خاص مرتبط با اثرات مفید بر التهاب، ایمنی، تعامل سلولی و عملکرد عروقی تأثیر می‌گذارد.

این اثرات مثبت احتمالاً ناشی از نارینگین بود زیرا نوشیدنی شاهد از نظر تغذیه‌ای مشابه آب گریپ فروت 100٪ بود اما فاقد نارینگین بود. این داده ها به توضیح اینکه چگونه پلی فنول ها ممکن است در بدن تاثیر مثبتی بر نتایج سلامتی داشته باشند کمک می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.