لنت ترمز تکستار دنا موجب سکته قلبی در یک پیر مرد شد

لنت ترمز تکستار دنا یکی از رایج ترین قطعات تعویض شده در دنیای خودرو است.

در تامین اصطکاک مورد نیاز برای کاهش سرعت خودرو، هر روز که یک خودرو در جاده است از آنها استفاده می شود.

لنت

به این ترتیب، آنها بسیار سریعتر از هر قسمت دیگر درپوش فرسوده می شوند. اگر به دنبال لنت ترمز جایگزین برای وسیله نقلیه خود هستید، در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

انواع لنت ترمز خود را بشناسید
چهار نوع اصلی لنت ترمز موجود است و مهم است که از قبل بدانیم وسیله نقلیه شما با کدام نوع نصب شده است، بنابراین می توانید جایگزین های مناسب را پیدا کنید.

به یاد داشته باشید که اگر مطمئن نیستید که به چه چیزی نگاه می کنید، با یک متخصص مشورت کنید.

نیمه فلزی. لنت های ترمز نیمه فلزی حاوی 35 تا 65 درصد فلز، بسیار بادوام هستند و انتقال حرارت فوق العاده ای را ارائه می دهند. با این حال، آنها همچنین می توانند پر سر و صدا باشند، باعث آسیب روتور شوند، و در هوای سرد کمتر موثر هستند.
ارگانیک، ارگانیک غیر آزبست یا NAO. این لنت‌ها از مواد فیبری مانند لاستیک، کربن یا شیشه ساخته شده‌اند، این لنت‌ها بی‌صداتر از جایگزین‌های نیمه فلزی هستند. با این حال، از آنجایی که نرم‌تر هستند، سریع‌تر فرسوده می‌شوند و گرد و غبار بیشتری ایجاد می‌کنند.
NAO کم فلز. اینها معمولاً از یک فرمول آلی با مخلوط کوچکی از فلز – مانند فولاد یا مس – برای کمک به انتقال حرارت و سرعت ترمز ساخته می شوند. این پدها به طور موثر عمل می کنند، اما فلز بیشتر در فرمول به این معنی است که نویز و گرد و غبار بیشتری تولید می کنند.
سرامیک. احتمالاً مؤثرترین لنت ترمز است که بیشتر از الیاف سرامیکی تشکیل شده است.

به طور کلی آنها ساکت و تمیز هستند در حالی که کمترین آسیب را به روتورها وارد می کنند. نکته منفی، به ناچار، این است که آنها گران تر هستند.
در برخی مواقع، ممکن است لنت ترمز با کیفیت بالاتری نصب شود.

با این حال، حتماً با یک متخصص مشورت کنید تا مطمئن شوید که این مورد در مورد ماشین شماست.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.