اگرچه مطمئناً چیز عجیبی نیست، اما بیشتر رانندگان تا زمانی که سوخت خودرویشان تمام نشده باشد، رانندگی نمیکنند، همین امر در مورد خودروهای الکتریکی نیز صدق می کند.
مالکان ممکن است وسیله نقلیه خود را در حالت شارژ بسیار کم برانند، اما اکثر آنها احتمالاً از تخلیه کامل بسته باتری اجتناب می کنند.
با توجه به سهولت اتصال به برق در خانه، این امکان وجود دارد که حتی تعداد کمتری از رانندگان خودروهای برقی بسته باتری وسیله نقلیه خود را به طور کامل تخلیه کنند.
باطری ماشین 24 ولت یکی از انواع باطری های ماشین است که دوامم بالایی دارد.
با این حال، شارژ در خانه سریعترین راه برای افزایش وضعیت شارژ EV نیست (اگرچه ماهیت چرخههای شارژ EV، که اغلب در دورههای طولانی مانند یک شب اتفاق میافتد، به این معنی است که سرعت پایینتر شارژ در خانه به ندرت بروز میکند.
برای مواقعی که نیاز به شارژ سریع است، شارژرهای سریع گزینه مناسبی هستند.
با این وجود، این شارژرهای گران قیمت اما راحت تمایل دارند باتریهای لیتیوم یون را با سرعتی سریعتر از گزینههای شارژ کمتر تخریب کنند.
اگر امیدوارید از بسته باتری خودروهای برقی خود بیشترین عمر مفید را داشته باشید، از شارژ سریع غیرضروری خودداری کنید.
گفته میشود، باتری خودروی برقی شما بیش از آن است که در مواقع ضروری شارژ سریع را انجام دهد، بدون اینکه نگران تأثیر آن بر قطعات داخلی بسته باشید.
به همین ترتیب، بهتر است از شارژ کامل باتری خودروهای الکتریکی یا تخلیه کامل آن خودداری کنید.
بسیاری از خودروهای الکتریکی دارای تنظیماتی برای تنظیم حداکثر سطح شارژ هستند، به طوری که بسیاری از خودروسازان به رانندگان توصیه میکنند بسته را برای استفاده معمولی روزانه تا 85 یا 90 درصد ظرفیت شارژ کنند.
یک سیستم مدیریت حرارتی فعال کلید حفظ بسته باتری لیتیوم یونی خودروهای الکتریکی در بهترین عملکرد است.
باتریهای لیتیوم یونی دارای محدوده عملیاتی بهینه بین 50 تا 86 درجه فارنهایت هستند، محدوده دمایی که اکثر خودروهای الکتریکی مدرن سعی میکنند بستههای باتری خود را از طریق مدار سرمایش/گرمایش حفظ کنند.