با حبوبات فله ای امروز رشد مژه های خود را دو برابر نمایید

انواع حبوبات و حبوبات که در کیسه ها و کاسه ها روی یک سینی چوبی چیده شده اند، از جمله لوبیا سیاه، لوبیا زغال اخته، لوبیا چشم بلبلی، لوبیا سفید، نخود فرنگی، ماش، عدس زرد، عدس قرمز، عدس سبز

خانواده Fabaceae یا Leguminosae (معمولاً به عنوان خانواده حبوبات، نخود یا لوبیا شناخته می شوند) سومین خانواده بزرگ گیاهان گلدار هستند که از بیش از 20000 گونه تشکیل شده است.

حبوبات فله ای امروز جزو پرفروش ترین نوع حبوبات می باشد که متقاضیان فراوانی برای خرید دارد.

حبوبات

حبوبات جزء مواد مغذی رژیم غذایی در سراسر جهان هستند. آنها منبع ارزانی از پروتئین، ویتامین ها، کربوهیدرات های پیچیده و فیبر هستند.

اگرچه به جای یکدیگر استفاده می شود، اصطلاحات “حبوبات”، “حبوبات” و “لوبیا” معانی متمایزی دارند. حبوبات به هر گیاهی از خانواده Fabaceae اطلاق می شود که شامل برگ، ساقه و غلاف آن باشد.

نبض دانه خوراکی گیاه حبوبات است. حبوبات شامل لوبیا، عدس و نخود است. به عنوان مثال، غلاف نخود یک حبوبات است، اما نخود داخل غلاف، نبض است.

کل گیاه حبوبات اغلب در کاربردهای کشاورزی (به عنوان محصولات پوششی یا در خوراک دام یا کود) استفاده می شود، در حالی که دانه ها یا حبوبات همان چیزی هستند که معمولاً در بشقاب های شام ما به پایان می رسد.

لوبیا به اشکال مختلف (کلویی، سیاه، چیتی، سرمه ای، نخود و …) تنها یکی از انواع نبض است.

حبوبات توسط دستورالعمل های غذایی ایالات متحده (حدود 3 فنجان در هفته) و برنامه غذایی DASH از موسسه ملی قلب، ریه و خون (4 تا 5 وعده نصف فنجان در هفته) تاکید شده اند.

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO) سال بین المللی حبوبات را در سال 2016 با تمرکز بر سهم حبوبات در تولید غذا و تنوع غذایی برای کمک به ریشه کنی گرسنگی و سوء تغذیه اعلام کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.